Afgelopen zaterdag vierde de slagwerkgroep van de Olster Harmonie haar 60-jarige jubileum. In een volle Theaterzaal van het Holstohus zette de muziekvereniging met een slagwerkconcert de drums in de spotlight. Deze avond stond het slagwerk centraal. De opzet van het concert was zeer geslaagd dankzij de variatie in de aangeboden muziekstukken en de verrassende combinaties.

Hoogtepunten waren het optreden van de junior-slagwerkgroep, het Bachwerk-ensemble waarbij de slagwerkgroep de Cello Suite van Bach samen speelde met de cellist Harm Baars, het speciaal voor deze avond door dirigent Arend Gerds gecomponeerde “I count the days” en de knallende afsluiter “Tsunami” dat voor slagwerk door instructeur Frederik Roeland was bewerkt. De nummers zorgden voor veel enthousiasme onder de toeschouwers. Een bezoekster uit de Eikelhof: “Een slagwerkconcert leek mij heel leuk, maar toen ik hoorde dat het een concert van de Olster Harmonie was, had ik zo mijn twijfel. Maar ik heb geen spijt dat ik ben gegaan. Wat een fantastische avond! Het stoffige beeld dat ik had van een harmonie of fanfare ben ik nu wel kwijt.”

Het jubileumseizoen van de Olster Harmonie wordt op zaterdag 2 juli afgesloten met een groots muziekfeest in het Olsterhof, de Harmoniedag XL.

Lees ook op www.nu.nl