Aanmelden voor de slagwerkworkshop kan nog tot en met 7 april. De slagwerkgroep van de Olster Harmonie gaat op zondag 14 april een workshop houden voor iedereen die geïnteresseerd is het bespelen van slagwerk.

Bij de workshops van de Olster Harmonie in de voorgaande jaren bleek, dat vooral onder jeugd er veel enthousiasme is voor het slagwerk. Dat was voor de leden van de slagwerkgroep aanleiding om een workshop op poten te zetten die volledig gericht is op het slagwerk. Tijdens de workshop zullen de diverse slagwerkinstrumenten behandeld worden. De deelnemers mogen alle instrumenten uiteraard uitproberen. Aan het eind van de workshop zal er zelfs al een nummer met elkaar ingestudeerd zijn om aan familie en vrienden te tonen ’s middags tijdens het leerlingenconcert van de Olster Harmonie.

De workshop wordt gegeven door Frederik Roeland, de slagwerkdocent van de Olster Harmonie, en wordt daarbij geholpen door de leden van de slagwerkgroep. De workshop begint om 11.00 uur en duurt tot 13.00 uur. Om 14.00 uur start het leerlingenconcert. Tussendoor wordt er gezamenlijk geluncht. Deelname aan de workshop is gratis en opgeven kan heel eenvoudig door een mail te sturen naar olsterharmonie@gmail.com. Opgeven kan tot 7 april.