Op zondag 28 augustus overleed ons geliefde en gewaardeerde lid Carin. Tijdens de uitvaart op zaterdag 3 september sprak onze voorzitter André Smit het onderstaande In Memoriam uit namens onze vereniging. Veel leden van de Olster Harmonie waren aanwezig om onze jeugdleden Nienke en Jochem en hun vader Enrico (de echtgenoot van Carin) een hart onder de riem te steken.

Bloemen en muziek brengen kleur in ons leven. We zien vandaag de zee van bloemen en we horen de muziek van het aanwezige Jazz- kwartet. Wetende dat Carin hier intens van kon genieten.

5 maart 1984. Carin was 11 jaar toen ze lid werd van de Olster Harmonie, als eerste van het gezin Kiezebrink, maar zeker niet als laatste. Later zouden de zussen Marinka en Bianka volgen. Zelfs pa Kiezebrink zou het op de bas nog gaan proberen bij de Drumfanfare. Inmiddels zijn Jochem en Nienke ook alweer jaren lid van onze mooie vereniging. Jochem op drums en Nienke – hoe kan het ook anders – op de saxofoon.

Carin begon haar muzikale carrière op de blokfluit, maar bij de Harmonie ging ze op de klarinet spelen. Later maakte ze de overstap naar haar geliefde saxofoon, de laatste jaren op de baritonsax. Muziek en de saxofoon waren een grote passie van haar.  Ze speelde niet alleen in ons A-orkest, maar ze speelde ook mee in de Toetlipp’n, de voorloper van de Holstobloazers. Om de jeugd te helpen, speelde ze mee in het B-orkest. Ze was een tijd lang actief bij het straatorkestje Miami en bij de bigband Cool24. En samen met Marinka speelde ze nog mee met de Iesseldalmuzikanten, onze toenmalige Egerländer kapel.
Met het verlies van Carin verliezen we één van onze beste muzikanten die onze vereniging rijk is geweest. En niet alleen dat….

We verliezen ook een persoonlijkheid die altijd een warm hart had voor de Olster Harmonie. Als lid en als bestuurslid. Gedreven, kritisch en creatief. De bestuursvergaderingen waren vaak gezellig en liepen nog wel eens uit, omdat de voorzitter niet zo scherp op de agenda was. Carin kon dan ook wel eens brommen. En dan bedoel ik niet alleen op haar baritonsax. Maar vanwege haar drive om het goed te doen en anderen daarin mee te nemen. Dat was ook wel een beetje haar valkuil. Haar inbreng voor de nieuwe koers die onze vereniging vanaf het Markeerpunt 23-3-’13 is gaan varen, is van grote waarde geweest. Het logo dat we alweer jaren gebruiken is door Carin ontworpen. Dat het logo op onze blouses links op ons hart staat, krijgt daarmee nog meer betekenis.

Door die creativiteit van haar is ze ook verweven in het straatbeeld van Olst. Zoals haar bijdrage aan ‘Olst Mooier aan de IJssel’ (zij ontwierp het parkje aan de Dr. Pluymstraat en het rondje bij de IJssel), zij berekende de plek waar de kabelbaan in de speeltuin aan de Kneu nu staat (oud burgemeester Strien kan zich dat nog heel goed herinneren, bleek uit zijn brief), zij ontwierp zelf hun huis aan de Ringmus. En zo nog veel meer, waar je tot nu toe nog niet stil bij stond.

Het jubileumboek naar aanleiding van ons 90-jarig jubileum was een initiatief van Carin. Ze vond het belangrijk om op dat moment de geschiedenis van onze vereniging vast te leggen, omdat bij ons eeuwfeest belangrijke iconen van onze vereniging als Klaas Jager en Henk Harmsen er dan misschien niet meer bij zouden zijn. Carin schreef in dit unieke boek een stukje over ‘in voor- en tegenspoed’ (want Lief en Leed behoorde tot haar portefeuille als toenmalig bestuurslid). Ongewild is zij het nieuwste hoofdstuk op dat vlak in onze geschiedenis geworden. We zijn ontzettend dankbaar dat we Carin een muzikaal afscheid hebben kunnen geven toen ze op 3 augustus met haar gezin een ballonvaart ging maken. Met prachtig weer voerden ze van Vaassen over Olst en hun eigen huis naar Boskamp. Ze genoot van ieder moment. En de muzikanten ook. De ballonvaart, de speciale repetitie afgelopen woensdag, de condoleance donderdagavond en de aanwezigheid van veel leden nu geven aan wat het is om lid te zijn van de Olster Harmonie. Carin was voor mij niet alleen een lid en voormalig bestuurslid, maar ze was ook mijn schoonzus en een goede vriendin van mij. Ik kan jullie vertellen dat de liefde en de steun van de leden van de Olster Harmonie voor ons als familie een hele grote troost is.

Twee weken geleden heeft de vereniging Carin nog een bos bloemen gestuurd. Want bloemen en muziek brengen kleur in het leven. Daar moet je ieder moment dat je kan van genieten. Carin heeft ruim 38 jaar kleur aan de Olster Harmonie gegeven en dat zullen we tot in lengte van dagen koesteren.