De Olster Harmonie heeft vanwege het 90-jarig jubileum van de vereniging en het 60-jarig jubileum van de Slagwerkgroep een boek en dvd uitgegeven. Het boek is vanaf heden ook te koop bij Boekhandel Korten en Infocentrum IJssel Den Nul.

Het boek en de film in de vorm van een documentaire, geven een een mooi tijdsbeeld van de afgelopen 90 jaren. Het start met de oprichting van een arbeidersmuziekvereniging in een tijd waarin er nog veel onderscheid was in de sociale klassen. Ook wordt veel aandacht besteedt aan de ontwikkeling van de muziek en alle verbindingen met andere verenigingen door de jaren heen. Het totaal is vastgelegd in korte verhalen met daarbij veel foto’s en ander beeldmateriaal, waardoor het er aantrekkelijk aanziet en makkelijk te lezen is.

Expositie

In de expositieruimte van het Infocentrum IJssel Den Nul is sinds 4 oktober de expositie ‘van droom tot daad’ te zien. Hierin heeft de geschiedenis van de Olster Harmonie ook een prominente rol. Deze expositie is tot eind december te zien in de expositieruimte op de verdieping van het Infocentrum IJssel Den Nul. Bezoekers aan het Infocentrum kunnen het jubileumboek daar ook kopen.

Het boek (inclusief film) is te koop voor € 12,50. Leden en donateurs (min. € 10,=/jaar) krijgen korting. Daarnaast is er een speciale actie: mensen die in het muzikale seizoen 2015-2016 donateur worden voor minimaal € 10,- per jaar, ontvangen het boek gratis.

Samenvattend:

• Normale verkoopprijs: € 12,50
  • Voor leden: € 10,=
  • Bestaande donateurs (bijdrage minimaal € 10,=/jaar): € 10,=
  • Nieuwe donateurs (bijdrage minimaal €10,=/jaar): gratis
  • Bestaande donateurs die hun jaarlijkse bijdrage willen verhogen naar €10 of meer krijgen korting ter hoogte van het bedrag dat de donatie verhoogd wordt. Bijvoorbeeld u bent nu donateur voor € 7,= per jaar en wilt het bedrag ophogen naar € 15,=. Dan krijgt u €8,= teruggestort op uw rekening.

Mensen die verder weg wonen en het boek ook graag willen hebben kunnen het boek bestellen via jubileumolsterharmonie@gmail.com. Eventuele verzendkosten worden doorberekend.

20151012_001